zondag 15 november 2015

Schrijfactie Amnesty International in Diemen

Op 10 december is het de Dag van de Mensenrechten. Amnesty International houdt dan wereldwijd een schrijfmarathon voor mensen die groot onrecht is aangedaan. Ook in Diemen kunnen er die dag brieven worden geschreven, laat Frank Kok van Groep 10 Diemen, Duivendrecht en Ouderkerk aan de Amstel van Amnesty International weten. De lokale afdeling organiseert net als vorig jaar een schrijfactie in de gemeente Diemen.

Op donderdag 10 december kan er bij de Amnesty-stand in de hal van het gemeentehuis tussen 11.00 en 17.00 uur een brief worden geschreven voor één of meer gevangenen. Bij de stand zijn schrijfmaterialen en voorbeeldbrieven aanwezig en is meer informatie over de betrokken gevangenen en Amnesty International beschikbaar. Ook burgemeester Erik Boog schrijft een brief staat er op de website van Amnesty vermeld.

Aan de schrijfmarathon van Amnesty doen wereldwijd honderdduizenden mee. Dit jaar vindt de marathon voor de derde keer plaats. Vorig jaar werden er vanuit Nederland maar liefst 70 duizend handgeschreven brieven verstuurd..

Er is tevens de mogelijkheid online mee te doen via schrijfmarathon.nl.