dinsdag 5 april 2016

Diemense politiek stemt ja bij referendum

Politieke avond referendum

In Brasserie Drusius verzamelden een vijftigtal personen om te discussiëren over het associatieverdrag van 6 april. Vertegenwoordigers van de Jonge Democraten Amsterdam, D66 Diemen, GroenLinks Diemen en alle andere aanwezigen waren aan het eind van de avond eensgezind: woensdag wordt het een voorstem.

In het bruisende winkelcentrum in Diemen-Centrum begon de politieke avond met een presentatie over de inhoud van het associatieverdrag, alvorens er een levendige discussie ontstond tussen verschillende vertegenwoordigers.

Politieke avond referendum

Organisator Mart Roumen, van het bestuur van D66 Diemen, is blij met het verloop van de avond. “Tijdens de campagne op straat merk je dat mensen best wel veel weten van het associatieverdrag, en ook aan de opkomst van deze avond zie je dat het leeft in Diemen”, licht hij toe na afloop van de avond.

“In de media lijkt het alsof mensen er niets van willen weten, het is dan toch wel mooi om te zien dat er zo’n vijftig mensen bereid zijn om te komen discussiëren, zowel vanuit politieke jongeren organisaties, van collega-partijen uit Diemen en vooral ook onze partner GroenLinks Diemen, die via voorzitter Joke Schenk een actieve bijdrage aan de inhoud van de avond leverden.”