maandag 17 oktober 2016

D66 Diemen gaat deelnemen aan verkiezingen

Tijdens de AAV van D66 Diemen is door de leden unaniem besloten dat de democraten in Diemen ook in 2018, bij de gemeenteraadsverkiezingen, deel gaan nemen. Daarmee zijn ze de eerste partij die dit officieel kenbaar maakt.

Bestuursvoorzitter Mart Roumen vindt het niet meer dan een logische stap. “Jaren achter elkaar zijn de democraten zichtbaar, en ook goed vertegenwoordigd in het bestuur en de raad”, vertelt hij in een reactie. “Om het succesvolle beleid te kunnen bestendigen, en waar mogelijk uit te kunnen bouwen, is de deelname van D66 Diemen aan de gemeenteraadsverkiezingen een must. Tijdens de ledenvergadering was hier ook niemand het mee oneens; een unaniem besluit.”

Daarnaast merkt hij een groei aan nieuwe leden bij de Diemense afdeling van het vijfitgjarige D66. “Ook voor hen is het een goede kans om nu te komen proeven aan het werk in de politiek, wellicht dat zij tegen de tijd dat wij de lijst gaan samenstellen ook wel een mooi plekje kunnen bemachtigen. In ieder geval staan we altijd open voor nieuwe leden, die willen proeven aan politiek op lokaal niveau!”