zondag 5 maart 2017

Interesse in politiek? Kom langs!

D66 Diemen organiseert een ‘politieke interesse’-avond, op 15 maart, de dag van de verkiezingen. Onder het genot van een drankje nodigen de democraten Diemenaren met interesse in politiek uit om van gedachte te wisselen en in gesprek te gaan met het bestuur, de wethouder en de fractie. Iedereen is welkom op 15 maart, 19:30, bij Café Roediez.

De campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen is bij iedere partij volle bak begonnen. Het NOS journaal bericht dagelijks over de ontwikkelingen in de politiek en ook in Diemen zijn er dagelijks politici op straat te vinden. Bestuursvoorzitter Mart Roumen merkt dat er in die periode altijd wat los komt bij de mensen. “Politiek leeft als nooit tevoren en de koers van Nederland wordt bepaald. Precies die momenten maken dat mensen kleur willen bekennen en twijfelen over het lidmaatschap van een politieke partij. Het is alleen best een stap voor veel mensen, daarom willen we die drempel zo laag mogelijk maken. Eerst wennen aan de personen en de functies, en daarna eventueel alsnog lid worden.”

Op een informele en laagdrempelige manier nodigt D66 Diemen de inwoners uit om kennis te komen maken. Wethouder Jeroen Klaasse benadrukt het belang van een lidmaatschap. “We zien nu met de Tweede Kamerverkiezingen dat het echt over wezenlijke zaken gaat. Volgend jaar zijn wij weer aan de beurt, als het gaat om de gemeenteraadsverkiezingen. Het is dus ideaal om nu je gezicht te laten zien, ook als het gaat om invloed op het verkiezingsprogramma of de fractie van volgend jaar.”

Op de achtergrond staat NPO 1 aan, en zullen de uitslagen uit Den Haag langzaam binnenkomen. “We hopen dat we deze avond winnen op twee terreinen. Zowel lokaal, als in Den Haag”, besluit voorzitter Mart Roumen. “Iedereen is van harte uitgenodigd.”

15 maart, 19:30, Roediez Café. Bekijk ook de facebookpagina voor actuele informatie.