dinsdag 6 februari 2018

Verkiezingsprogramma D66 Diemen: voor jong en oud

Betaalbaar wonen, uitstekende voorzieningen en ruimte voor initiatief. Dat zijn de speerpunten die op het verkiezingsprogramma van D66 in Diemen staan. Het eerste verkiezingsprogramma is dinsdag 6 februari in theater de Omval uitgereikt door lijsttrekker Jeroen Klaasse aan de jongerenraad én de ouderenbond. Daarmee wil D66 benadrukken dat ze een partij zijn voor jong én oud.

Het programma is geschreven voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. De landelijke slogan van D66 is ‘D66 krijgt het voor elkaar’, en dat is de lokale afdeling in Diemen op het lijf geschreven.

‘De laatste 8 jaar heeft D66 met actieve wethouder en een sterke, stabiele fractie in Diemen veel voor elkaar gekregen in Diemen’, volgens D66 fractievoorzitter Kai de Haan. ‘D66 is een onmisbare schakel voor een stabiel gemeentebestuur in Diemen. Ik ben trots dat ik namens de programmacommissie van D66 Diemen vandaag een sterk verkiezingsprogramma mag uitreiken aan jong en oud’, aldus lijsttrekker en huidig wethouder van D66 Jeroen Klaasse.

Partij voor iedereen

D66 is een partij voor iedereen en is blij dat de voorzitter van de jongerenraad en de voorzitter van ouderenbond PCOB het verkiezingsprogramma in ontvangst willen nemen. Via de jongerenraad kunnen jongeren in Diemen hun stem laten horen. De jongerenraad is een klankbord voor jongeren uit Diemen en bestaat uit zeven Diemense jongeren. Ouderenbond PCOB Diemen telt in Diemen 600 leden en zet zich in voor de belangenbehartiging van Diemense 50-plussers.

Klik hier om het volledige verkiezingsprogramma direct te bekijken.