donderdag 18 april 2019

D66 Diemen blij met horeca-initiatief Diemerbos

D66 is verheugd met de afgifte van het ontwerp verklaring van geen bedenkingen voor de nieuwe horecavoorziening bij het Diemerbos. D66 vindt het belangrijk dat we het Diemerbos optimaal gebruiken, we goede voorzieningen hebben en er ruimte is voor initiatief: dat kwam in dit plan allemaal naar voren. Wij wensen de initiatiefnemers veel succes toe met de verdere uitwerking van hun plannen.

Natuur, groen en recreatie

Natuur en groen zijn essentieel voor de leefbaarheid van Diemen, voor zowel mens als dier. Het is wetenschappelijk bewezen dat de aanwezigheid van groen de gezondheid bevordert. Daarom wil D66 dat er voldoende groen is in de Diemense woonwijken. Uiteraard moeten wij ook zuinig zijn op de natuurgebieden in het buitengebied. Tegelijkertijd wil D66 het voor meer mensen aantrekkelijk maken om te recreëren in het groen, bijvoorbeeld door horecafaciliteiten bij de entree van het Diemerbos. Vanzelfsprekend met respect voor de natuurwaarden van dit gebied.