dinsdag 3 december 2019

D66 zet zich in voor uitstekende voorzieningen, nieuwe sporthal dichterbij

De gemeenteraad van Diemen is akkoord gegaan met de kredietaanvraag voor de bouw van de nieuwe sporthal. Daar is D66 blij mee: wij zetten ons in voor een Diemen met voorzieningen die passen bij een groeiende gemeente. De nieuwe sporthal is één van die broodnodige voorzieningen. Zo hopen wij dat alle Diemense verenigingen weer in Diemen terecht kunnen.

Ook wethouder Klaasse is positief over de plannen: “Door de nieuwbouw van een tweede sporthal en de renovatie van de bestaande sporthal ontstaat er een schitterend complex waar de Diemense binnensport minstens 30 jaar mee vooruit kan. Meer sporters zorgen voor meer mogelijkheden om het verenigingsgevoel in Diemen te versterken. Bovendien wordt een grote slag gemaakt in het energiezuinig maken van onze sportfaciliteiten. Ook wordt de openbare ruimte bij het complex aantrekkelijk ingericht met oog voor de veiligheid.”

Nu de kredietaanvraag is goedgekeurd volgt een traject voor de aanbesteding. Als dat volgens planning verloopt kan de bouw starten in het begin van 2021.