woensdag 8 april 2020

Gemeenteraad gaat over op digitaal vergaderen

Hoewel het normale leven in veel opzichten ingrijpend is veranderd, staat niet alles stil. Uiteraard wordt er waanzinnig hard gewerkt door de mensen in de zorg en alle andere vitale sectoren. Zij verdienen al ons respect en waardering voor het werk dat zij doen in deze moeilijke tijd.

Ook het parlement werkt door. In amper 2 weken tijd is de noodwet digitale besluitvorming door de Tweede en Eerste Kamer heen geloodst. Deze wet maakt het mogelijk dat onder andere raadsvergaderingen digitaal plaatsvinden. Dat is mooi, want hiermee kan het werk van de gemeenteraad tijdens deze Coronacrisis zo normaal mogelijk doorgaan. Ook voor alle Diemenaren zullen deze vergaderingen live te volgen zijn. Zo wordt de openbaarheid gewaarborgd.

Wij zijn blij dat het besturen van Diemen door kan gaan. In de komende periode staan namelijk niet de minste onderwerpen op de agenda. Er gaat gesproken worden over de Omgevingsvisie, die grote invloed heeft op de leefomgeving. We gaan praten over de kadernota 2021, die de grote lijnen vastlegt voor de begroting van 2021. En we bespreken de Regionale Energiestrategie, waarin de energietransitie vormgegeven wordt. Ook in deze tijden moeten we vooruit blijven kijken naar de toekomst.

Wij wensen alle Diemenaren veel sterkte in deze tijd. Blijf zo veel mogelijk thuis en hou vol!