maandag 10 mei 2021

Raad en college aan informateur: zie af van bouw biomassacentrale

De gehele gemeenteraad en het college blijven zich verzetten tegen de biomassacentrale die Vattenfall in Diemen wil bouwen. In een brief aan de informateur roepen wij de partijen die deelnemen aan de kabinetsformatie op om af te zien van de bouw van de centrale.

De mogelijk bouw van de biomassa wordt  mede gefinancierd door de zogeheten SDE-subsidie. In de brief vragen de raad en het college onder meer om te onderzoek hoe die subsidie kan worden ingetrokken. Vattenfall heeft de plannen voor de bouw van de centrale al in de ijskast gezet, totdat het volgend kabinet zich uitspreekt over het gebruik van houtige biomassa. De Diemense politiek hoopt dat het volgende kabinet of het energiebedrijf zelf vroegtijdig een streep door de plannen haalt

Lees de volledige brief hier: Brief informateur Biomassacentrale

Duurzaamheid

Duurzaamheid is de grote uitdaging van deze tijd, die op alle niveaus aandacht verdient: van internationale verdragen en de nationale politiek tot de gemeente en alle bewoners zelf. Daarom vindt D66 dat we ook binnen onze mooie gemeente een steentje moeten bijdragen. We hebben dan ook een grote ambitie: Diemen in 2030 energieneutraal.