Jeroen Akkersdijk

Fractieopvolger

Diemen

Jeroen Akkersdijk is een pragmatische jongen met een duidelijke interesse in techniek, cultuur en maatschappelijke thema’s. Sinds 2010 is hij lid van D66.

Als raadslid wil Jeroen zich inzetten voor culturele evenementen zoals onder andere het “Duke Festival” op het Diemerplein. Ook wil hij graag meedenken over hoe we de woningmarkt zodanig kunnen inrichten opdat alle generaties Diemenaren (en Diemenezen) een woning kunnen vinden in onze gemeente.

Op het gebied van duurzaamheid valt nog een hoop te winnen volgens Jeroen. Overigens zoekt hij op dit gebied vooral naar slimme, innovatieve oplossingen en niet in betuttelende maatregelen. Zo is hij bijvoorbeeld een warm voorstander van de (verdere) electrificering van het wagenpark. Maar als autoliefhebber ziet Jeroen die ontwikkeling tegelijkertijd als de redding van al die klassieke schoonheden zoals de 911, de Snoek, de Kever en ander automobiel erfgoed.

Afsluitend zei Jeroen wat zijn eerste concrete punt van actie zou worden als hij de eer krijgt in de gemeenteraad te mogen plaatsnemen: “Ik zou beginnen met het plaatsen van een webcam in de raadszaal. Het is niet duur, snel uit te voeren en het is een laagdrempelige manier om de burgers te betrekken bij de lokale overheid.”

Wilt u Jeroen beter leren kennen? Bekijk dan de onderstaande video of neem contact op met D66 Diemen.

Meer van Jeroen Akkersdijk