Investeren in sportaccommodaties

Het investeren in sportaccommodaties is een belangrijke taak van de gemeente. De groei van Diemen brengt met zich mee dat we moeten en kunnen investeren in de sportaccommodaties. Het intensief gebruikte ‘Sportcentrum Duran’ met het zwembad raakt op leeftijd, waardoor een ingrijpende renovatie of op termijn nieuwbouw nodig is. Naast Sporthal Diemen staat de laatste zes jaar in de winterperiode een tijdelijke blaashal. Omdat de mogelijkheden en het comfort van de blaashal te beperkt zijn, wil D66 deze blaashal na tien jaar vervangen door een tweede permanente sporthal. Deze tweede sporthal levert veel kansen op voor de ontwikkeling van de Diemense binnensportverenigingen. D66 ziet kansen in het dubbelgebruik van sportaccommodaties, door zowel sportverenigingen als het basisonderwijs en buitenschoolse opvang. Ook de middelbare school waarvoor D66 zich sterk maakt, kan gebruik maken van het uitgebreide sportaanbod in Diemen.